آموزش سئو

بازدیدها
: 5K -
آخرین بروزرسانی
: -
آخرین ارسال توسط
: سیده آمین ارمان

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
چک لیست سئو
چک لیست سئو شما: 4 مرحله بهینه سازی سایت

در این بخش راهنمایی نهایی برای بهینه سازی وب سایت را به شما آموزش میدهیم. در این آموزش شما خواهید آموخت که چگونه یک وب سایت با کارایی بالا و رتبه ای مناسب در نتایج جست و جو برای خود بسازید و به یک استراتژی برای موفقیت در بهینه سازی وب سایت خود دست یابید.

هدف از بهینه سازی برای موتور های جست و جو این است که ربات ها و عنکبوت های موتور های جست و جو نه تنها سایت و صفحات شما را شناسایی کنند بلکه به طور ویژه ای آنها را بررسی و مقایسه نمایند تا آنها را در بالاترین نتیجه در فهرست پیشنهادات جست و جوی خود قرار دهد. فرایند بهینه سازی برای موتور های جست و جو یه فرایند یکباره نیست و باید به طور مداوم تعمیر ، نگهداری ، تنظیم و تغییر داده شود.

در زیر یک فرایند 4 مرحله ای برای شما عنوان شده است که با استفاده از آن می توانید یک استراتژی مناسب برای بهبود جایگاه طراحی سایت خود در لیست موتور های جست و جو داشته باشید.

مرحله اول: تجزیه و تحلیل بازار هدف کسب و کار

تجزیه و تحلیل وب سایت: تجزیه و تحلیل مجموعه متا ها و کلمات کلیدی، محتوا و رتبه بندی سایت، به عنوان مثال نسبت متن به کد در یک صفحه از وب سایت شما چقدر است؟

تحلیل رقابتی: بررسی کلمات کلیدی محتوا و رتبه بندی سایت رقبا برای تعیین یک استراتژی موفق، برای این منظور 5 نتیجه برتر موتور های جست و جو را برای هدف گذاری انتخاب میکنیم برای این منظور از ابزار های مختلفی میتوان استفاده نمود.

تعیین کلمات کلیدی اولیه: کلماتی که مشتریان هدف شما بیشترین سرچ را در آن زمینه دارند را بیابید و سپس سعی کنید سایت خود را در این کلمات در رتبه بهتری قرار دهید.

مرحله دوم : پیدا کردن کلید واژه اصلی و گسترش آنها

پس از تعیین کلمات اولیه یک لیست هدفمند از کلمات کلیدی و عبارات را برای خود تهیه کنید. کلماتی را برای خود مشخص کنید و میزان سرچ شدن آنها توسط کاربران و همچنین میزان رقابتی که در بر سر به دست آوردن بهترین رتبه در این کلمات هست را بیابید کلمات را اولیت بندی کنید و آنها را گسترس دهید و از املای غلط هم در آنها استفاده کنید به این دلیل که کاربران گاها در سرچ های خود از غلط های املایی نیز استفاده میکنند .

شما باید ارزیابی از رتبه ای که مایل به تصاحب آن هستید داشته باشید: با ایجاد یک فایل اکسل این روند بسیار آسان خواهد بود بررسی های خود را شروع کنید و همزمان که بر روی کلمات خود کار می کنید میزان رشد سایت خود را نیز به صورت روزانه در اکسل وارد کنید پس از 30 الی 45 روز شاهد تغییراتی در رتبه وب سایت خود خواهید بود. برخی از کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند می گویند که رتبه بندی تاثیری در جذب کاربر ندارد شاید این امر درست باشد ولی باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر بیشترین ورودی های تمامی وب سایت ها از طریق جست و جوی موتور های جستوگر می باشد و چنانچه شما بالاترین رتبه را در بین وب سایت ها کسب کرده باشید شانس این را دارید که بیشترین تعداد بازدید کننده را نیز از آن خود کنید.

چک لیست سئو

اهداف خود را مشخص کنید: زمانی که اهداف خود را مشخص کنید میزان موفقیت شما در رسیدن به آن هدف کاملا مشخص خواهد شد. به طور مثال هدف شما افزایش بازدید سایت خود از روزی 100 نفر به 200 نفر است در مدت یک ماه است و یا ممکن است درصد کلیک به ازای نمایش خود را از 1 درصد به 2 درصد ارتقا دهید.

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال مقاله

انتخاب عنوان درست برای صفحه: بهتر است در عنوان های طراحی سایت خود از کلمات کلیدی مد نظر استفاده نمایید.

استفاده درست از متا تگ ها: برچسب ها و توضیحات متا در طراحی سایت میتواند به تاثیر گذاری بیشتر بر روی جست و جو کننده کمک نماید تا بر روی لینک شما کلیک نماید ولی این امر در رتبه بندی وب سایت شما تاثیری نخواهد گذاشت.

استفاده درست از کلمات کلیدی در متن: کلمات کلیدی که در سایت خود از آنها استفاده می کنید در کد نویسی و محتوای سایت شما به خوبی به کار بـرده شوند. به یاد داشته باشید که در هر صفحه از محتوای شما باید بین 1 تا 3 کلمه کلیدی قید شده باشد. دقت داشته باشید که کلمات کلیدی خود را طوری در متن محتوا به کار ببرید که طبیعی به نظر برسند. در گذشته مناسب ترین محتوا، محتوایی بود که بین 100 تا 300 کلمه در آن به کار رفته شده بود امروزه بهترین محتوا، محتوایی است که بین 400 تا 800 کلمه در آن به کار رفته باشد.

نقشه سایت خود را برای گوگل مشخص کنید: این نقشه را برای صفحه اصلی طراحی سایت خود ترسیم نمایید. ابتدا کد نویسی html سایت خود را کامل نمایید سپس نقشه سایت خود را که با فرمت xml است را از طریق وب مستر سایت خود برای گوگل ارسال نمایید.

سایت خود را در دایرکتوری ها ثبت کنید ( استفاده محدود ): بهتر است برای اینکه گوگل سایت شما را بهتر و سریع تر شناسایی کند شما خود اقدام به ثبت دستی آن در دایرکتوری ها نمایید به همین منظور شما باید لینک سایت خود را به یاهو( دارای هزینه) بیزنس( دارای هزینه) و دی موز( رایگان) ارسال کنید. برخی از افراد از قابلیت گوگل ادسنس استفاده میکنند. مجموع این کار ها به شما کمک میکند تا صفحات سایت شما سریعتر توسط موتور های جست و جو دیده و شناسایی شوند.

مرحله چهارم: تست مداوم و اندازه گیری

بهتر است برای اینکه به اثر بخشی استراتژی که در پیش گرفته اید پی ببرید به طور مداوم پیشرفت خود را در لیست پیشنهاد شده ی موتور های جست و جو چک نمایید. شما میتوانید به عنوان مثال عملکرد کلید واژه های خود را ارزیابی کنید و تغییرات آنرا در اکسل ثبت نمایید.

نگهداری: چنانچه در حین اجرایی کردن استراتژی خود به آن توجه کافی نداشته باشید ممکن است پیشرفت شما متوقف و یا کاهش یابد. شما همچنین باید به لینک های ورودی و خروجی خود توجه داشته باشید و مطمئن باشید که آنها در زمینه فعالیت سایت شما هستند.
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
سئو کلاه خاکستری
در مقالات قبلی طراحی سایت در مورد انواع سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه صحبت کردیم. در این پست قصد داریم به معرفی نوع دیگری از سئو با عنوان سئو کلاه خاکستری بپردازیم. آن دسته از افراد که پس از طراحی سایت ، قصد دارند رتبه سایت خود را در موتور های جستجو بالا ببرند، بهتر است مقالات ارائه شده در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را مورد بررسی قرار دهند.

سئو کلاه خاکستری چیست ؟

از سئو کلاه سیاه برای فریب موتور های جستجو ، و کسب رتبه بالا استفاده می شود . استفاده کردن از ترفند کلاه سیاه باعث می شود که بعدها توسط گوگل جریمه بشوید و جایگاه خود را در رتبه بندی وب سایت از دست بدهید. در مقابل، کار کردن طبق اصول و قوانین گوگل که هزینه های میلیونی دارد را سئو کلاه سفید می گویند.

استفاده کردن از روش های کلاه خاکستری باعث می شودک که در مرز کلاه سیاه حرکت کنید اما قابل تشخیص توسط گوگل نخواهد بود. استفاده از ترفند سئو کلاه خاکستری موجب می شود که رشد سریعی داشته باشید ، ولی موجب نمی شود که توسط گوگل جریمه بشوید.

سئو کلاه خاکستری

برخی از سئو کاران بدون این که خود بدانند از روش کلاه خاکستری استفاده می کنند . برای مثال : گوگل کسانی که لینک خریداری می کنند ( هر دو سایت خریدار و فروشنده ) را جریمه می کند. در اینصورت افراد دچار خود گول زنی میشوند که لینک خریداری نمی کنند و اقدام به لینک گذاری رایگان میکنند در این صورت آنها فکر میکنند چون لینکی خریداری نکردن همه چیز طبیعی است . لینک نمی خرند اما در سایت ها به رایگان لینک خود را درج می کنند (به شکل کاملا توافقی بین سایت هایی که خودشان صاحب آن هستند) . همین عمل خود سئو کلاه خاکستری محسوب می شود.

از نظر گوگل باید لینک دهی به صورت طبیعی و از طرف کابران صورت بگیرد و افراد کمی هستند که به شما لینک بدهند.

چگونه کلاه سفید باشیم

درراستای قوانین گوگل حرکت کنید و مقررات و قوانین گوگل را رعایت نمایید. یکی از روش هایی که سئو کاران کلاه سیاه استفاده می کنند تولید محتوای پیچیده است که گوگل دیر متوجه آن می شود. اگر می خواهید سئو کار کلاه سفید باشید سعی کنید که تمام قدرت خود را بر روی محتوا بگذارید. اینگونه شما با ایجاد محتوای عالی باعث می شوید که لینک دادن به سایت شما طبیعی باشد و شما را آهسته محبوب می کند .
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
ویژگی های سئو کار حرفه ای
سئو کار حرفه ای کیست؟

در این بخش ، قصد داریم تا به معرفی ویژگی یک سئو کار حرفه ای بپردازیم. به صورت تعریفی بخواهیم یک سئو کار حرفه ای را معرفی کنیم این گونه است که:

فردی که با رعایت کردن استاندارد های روز ، و توجه به الگوریتم ها اقدام به افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو می کند ، سئو کار حرفه ای نامیده می شود.

هدف اصلی سئو کاران کسب کردن رتبه بالا در صفحات اول گوگل و کسب رتبه اول در موتور جستجو گوگل است . سئو از شروع طراحی سایت باید رعایت شود و پس از اتمام و راه اندازی سایت نیز همچنان ادامه دارد. در واقع یک سئو کار حرفه ای با یک طراح سایت متبهر مفهوم پیدا می کند. به عبارت دیگر تا زمانی که طراحی سایت به صورت سئو بیس طراحی نشده باشد، سئو مفهومی پیدا نخواهد کرد و یا بسیار پیچیده خواهد شد.

یک سئو کار حرفه ای می تواند هر سایتی را سئو نماید. مانند: شارژ ، چت روم ، فیلم و آهنگ ، نیازمندی ها ، سایت های با کلمات کلیدی دشوار ، سایت های بی محتوا ، سایت های شرکتی، سایت های فروشگاهی و...

ویژگی های سئو کار حرفه ای

سئو کار به کسی اطلاق می شود که از معمولا ترفند های سئو کلاه سفید استفاده می کند و از سئو کلاه سیاه پرهیز می نماید. سئو کلاه سفید یعنی کار کردن طبق اصول و قوانین گوگل که هزینه های میلیونی دارد. اغلب سئو کاران کلاه سفید نمی توانند سایت بی محتوا و سایت هایی که طراحی سایت آنها سئو بیس نبوده را سئو کنند.

سئو کاران حرفه ای از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند که حد وسط قرار دارند. سئو کار حرفه ای هرنوع سایتی را سئو می کند. اغلب افراد ، سئو کار حرفه ای را کلاه سیاه می دانند و فکر می کنند که آنها از طریق راه های غلط پیش می روند در صورتی که اینطور نیست.

سئو کارانی که این حرف ها را به مشتری خود میزند ، سئو کار حرفه ای نیست :

1) چون طراحی سایت شما با ما بوده است ، سئو سایت شما را به رایگان انجام می دهیم .

2) ما سئو سایت هایی با فلان کلمه کلیدی را قبول نمی کنیم.

3) چون سایت شما در صفحه اول گوگل است ، گواهی کار حرفه ای ماست.

4) ما فقط آموزش سئو می دهیم ، کار سئو انجام نمی دهیم و ..
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
سئو در سال 2017
فاکتور های سئو در سال 2017

سئو همواره در حال تغییر است. الگوریتم های گوگل هر ساله توسعه پیدا می کنند و دقت بیشتری در رتبه بندی سایت ها اتخاذ می کنند. با نزدیک شدن به سال 2017 میلادی، لازم دانستیم که اطلاعاتی را در مورد سئو در سال 2017 در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.
سئو 2017

با نزدیک شدن به اواخر سال 2016 و آغاز سال جدید میلادی ، تغییراتی در بحث سئو و بهینه سازی سایت مشهود است. این تغییرات در فاکتورهای مختلف بروز کرده است. البته اصلی ترین بخش سئو ، قبل از شروع بهینه سازی ، بحث سئو بیس بودن طراحی سایت است که بسیار مهم است و پایه و اساس سئو را تشکیل می دهد. با این وجود برخی از مهم ترین فاکتور های سئو در سال 2017 به شرح زیر است:

گجت ها

گجت ها در واقع برای شناسایی نحوه نمایش سایت در صفحه نمایش های مختلف طراحی و اجرا شده اند. از سال پیش طراحی سایت به صورت رسپانسیو مورد توجه موتور های جستجو قرار گرفت. از آن زمان تا کنون یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی سایت ها ، بحث رسپانسیو بودن طراحی سایت و واکنش گرایی آن است. بدین معنی که سایت هایی که در صفحه نمایش های مختلف نظیر تبلت ، لب تاپ ، تلفن های هوشمند و غیره به خوبی نمایش داده می شوند، در مقایسه با سایت های غیر رسپانسیو امتیاز بیشتری دریافت می کنند. گجت ها در سال 2017 نیز به عنوان یک فاکتور اصلی در سئو مطرح هستند بنابراین در طراحی سایت خود حتما مطابق با برنامه این گجت ها رفتار کنید تا از رقبای خود عقب نمانید.

AMP

عامل دیگری که در سئو 2017 باید به آن توجه کرد ، AMP است. بر مبنای این فاکتور ، زمانی که وب سایت شما در گوشی موبایل باز می شود، فقط متون اجرا می شوند و در نتیجه کاربر راحت تر می تواند در سایت شما جستجو کند. بر مبنای AMP، تصاویر پر حجم و گاها CSS هایی که سرعت بارگذاری سایت را تحت تاثیر قرار می دهند، در زمان نمایش سایت در گوشی موبایل حذف می شوند. این امر باعث می شود تا لود سایت در گوشی های هوشمند افزایش پیدا کند.

سئو در سال 2017

سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از فاکتور هایی که از زمان های گذشته تا کنون در امر سئو و طراحی سایت بسیار مورد توجه بوده است، بحث لود و به عبارت دیگر سرعت بارگذاری سایت است. سرعت بارگذاری سایت نباید کند باشد. زیرا در این صورت کاربر سایت شما را ترک می کند. از آنجایی که امروزه در یک موضوع تعداد زیادی سایت وجود دارد، کاربر زمان زیادی را برای بارگذاری سایت صبر نمی کند و اگر سرعت لود یک سایت پایین تر از حد استاندارد باشد، سایت را بسته و به سراغ یک وب سایت دیگر می رود. یک راه مناسب برای اندازه گیری سرعت بارگذاری و لود سایت پس از طراحی سایت ، کمک گرفتن از سایت GTmetrix می باشد. این سایت سرعت لود را به شما نمایش می دهد و علاوه بر این عواملی را که موجب کاهش سرعت سایت می شوند را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

محتوا پادشاه است.

در سال 2017، محتوا همچنان پیشتاز در امر سئو و بهینه سازی سایت است. تولید محتوای بکر و مرتبط سال ها است که در سئو مهم بوده و اهمیت آن در سال 2017 بیشتر نیز شده است. اگرچه کلمات کلیدی نیز دارای اهمیت می باشند اما باید توجه داشته باشید که در سال جدید ، ربات های گوگل ، کلمات کلیدی را از داخل محتوای سایت شما به دست می آورند. از این رو در تولید محتوای بکر و مرتبط کوشا باشید.

جستجو محلی یا Local Search

در سال 2017، بحث جدیدی نیز در سئو مطرح خواهد شد که آن "جستجو محلی" می باشد. البته جستجو محلی مدتی است که معرفی شده است اما در سال 2017 از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد و به احتمال زیاد اجرایی می شود. سرویس مربوط به این جستجو ، Google My Business نام دارد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است.

جستجوی صوتی

و در نهایت فاکتور دیگری که می تواند سئو 2017 را تحت تاثیر قرار دهد، مبحث جستجوی صوتی است که طی آن گفتار به متن تبدیل شده و کاربر به راحتی می تواند بر مبنای آن به جستجو در سایت بپردازد. این فاکتور بیشتر زمانی که کاربر از گوشی تلفن برای جستجو استفاده می کند، کاربردی و مناسب است.
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
سئو off page و تاثیر آن بر موفقیت طراحی سایت
سئو off pageچیست ؟

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم ازسئو off page برای جذب ترافیک بیشتر برای بالا بردن بازدید از یک سایت استفاده می شود.

سئو off page یا صفحه خارجی به روشی گفته می شود که میتوان با استفاده از آن رتبه سایت خود را در موتور جستجو افزایش داد. برخی از افراد، سئو off page را ساخت لینک خارجی میدانند اما بهینه سازی سایت بسیار فرارتر از طراحی سایت است. سئو off page به کلیه کارهایی که بیرون از صفحه انجام می شود ، اطلاق می شود که پرکاربرد ترین آنها عبارتند از:

1- ساخت لینک

2- ساخت صفحات اجتماعی

3- ارسال پست در انجمن ها

سئو off page و تاثیر آن بر موفقیت طراحی سایت

ساخت لینک

یکی از مهم ترین فاکتور ها در سئو ، لینک سازی است. در این بخش از شرکت طراحی سایت مبنا، در مورد سئو آف پیج و تاثیر آن بر طراحی سایت صحبت خواهیم کرد. برخی از افراد ساخت لینک را فراموش میکنند و یا بعضا لینک سازی غلط انجام می دهند که اثر منفی برای سایت دارد . به طور کلی لینک سازی باعث می شود که لینک سایت شما در سایت های دیگری ثبت شود ، شاید در بعضی مواقع شما در سایت ها به طور ناخواسته لینک سازی کنید مثلا در سایتی آگهی استخدامی را پر کرده اید و آدرس سایت را وارد می کنید اینگونه شما در یک سایت دیگر لینک ثبت کرده اید.

اگر می خواهید سایت خود را بهینه سازی کنید باید از تکنینک های سئو off pageبرای بهنیه سازی استفاده کنید و برای سایت خود اقدام به لینک سازی نمایید . در واقع محتوای قوی در سئو به همراه لینک سازی صحیح و استاندارد تاثیر گذار است.

شما می توانید به روش های مختلف لینک سازی کنید به طور مثال :

1- لینک سایت خود را در تالار گفتگو ها قرار دهید،در فروم ها عضو شوید و در آن جا لینک سایت خود رابگذارید .

2- قرار دادن لینک خود در وبلاگ ها .

3- لینک بنری .

4- گذاشتن لینک سایت در بخش نظرات سایت .

5- به اشتراک گذاشتن لینک خود در صفحات اجتماعی .

ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های موثر لینک سازی ساخت صفحه ای در شبکه های اجتماعی است. از این طریق فعالیت شما توسط گوگل index می شود و موجب لینک سازی نیز خواهد شد.

ارسال پُست تالارهای گفتگو

شما می توانید با عضویت در تالار های گفتگو و پاسخ دادن به سوالات آنها لینک خود را در انتهای آن قرار دهید و کاربران را به سایت خود هدایت کنید . نکته ی دیگر؛ از لینک سازی های نامتعارف پرهیز کنید.
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
نکات کلیدی سئو سایت برای یک استارت آپ
امروزه شما ، تنها با طراحی سایت نمی توانید یک استارت آپ مفید داشته باشید. بلکه در کنار طراحی سایت باید رنکینگ سایت تان در گوگل نیز بالا باشد ، رعایت کردن سئو برای کسب جایگاه بهتر در گوگل باعث می شود که شرکت شما در جستجوی اول مشتریان باشد.

بهینه سازی سایت برای ارتقاء رنکینگ سایت شاید هزینه بالایی داشته باشد .

راه اندازی اولیه سایت

در راه اندازی اولیه سایت بهتر است که شما ازچند ابزار مفید و کاربردی استفاده کنید :

1) ساخت اکانت Install Google Analytic

این ابزار به شما کمک می کند ، روند رشد سایت خود را تحت نظر بگیرید.

شما برای اینکه بدانید کاربران چگونه وارد سایت شما می شوند و از چه صفحاتی بازدید کرده اند ، نیاز به یک ابزار آمارگیری دارید.

2) ساخت اکانت در گوگل وب مستر

این ابزار به شما در کنترل سلامت سایت تان کمک بسیاری می کند. شما با استفاده از این ابزار می توانید سرعت ایندکس شدن صفحات ، بررسی خطاهای سایت و بررسی کلمات کلیدی مفید سایت تان را بررسی کنید.

3) اتصال اکانت گوگل وب مستر به گوگل آنالتیک

این ابزار با استفاده از سیستم آمار گیری سایت ، پیشرفت سایت و همه آمارها را در یک فضا بررسی می کند.

4) ساخت نقشه سایت XML

شما در طراحی سایت خود ، با طراحی کردن یک نقشه باعث می شوید که ربات های گوگل درک بیشتری از صفحات سایت شما داشته باشند ، و باعث می شود که ایندکس شدن صفحات شما با سرعت بیشتری انجام شود.

5) مدیریت فایل robots.txt

این ابزار به شما این قدرت را می دهد تا ربات های گوگل را در بخش هایی از سایت خود محدود کنید.

جستجوی و تعیین کلمات کلیدی

شما باید هنگام طراحی سایت ، هدف خود را انتخاب کنید. در سئو سایت کلمات نقش بسیار مهمی دارند، شما با توجه به هدفتان باید کلماتی که انتخاب می کنید در راستای نوع فعالیت تان باشد. این کلمات جایگاه شما را در جستجوی گوگل تایین می کنند .

شما با استفاده از ابزار KeywordPlanner گوگل می توانید از پر سرچ ترین کلمات آگاه شوید. این ابزار کارایی مفیدی دارد و کلمات پر جستجو را برای شما به نمایش می گذارد. شما در انتخاب کردن کلمات برای سایت تان باید زرنگی به خرج دهید سعی کنید کلماتی که کم بازدید هست و رقابت پایینی نسبت به دیگر کلمات دارد را انتخاب کنید اینگونه شما شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در صفحه گوگل را دارید.

سئو داخلی سایت

با انتخاب کردن کلمات کلیدی دیگر به راحتی می توانید سایت خود را سئو کنید. سئو داخلی سایت مجموعه ای از فعالیت شما و ارائه محتوا سایت است . با رعایت کردن نکات بهنیه سازی سایت شانس شما در ارتقاء رنکینگ بیشتر می شود.
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
متا تگ های موثر در سئو
متا تگ های موثر در سئو که باید در طراحی سایت اعمال شوند:

سئو و طراحی سایت دو جز جدایی ناپذیر هستند که برای موفقیت باید به صورت اصولی و استاندارد انجام شوند.
در واقع متا تگ ها فاکتورهایی در سئو هستند که موجب می شوند تا موتورهای جستجو نظیر گوگل ، بتوانند بهتر و جامع تر سایت شما را بشناسند. در برخی از مواقع نیز ایندکس مطالب در وب سایت شما بر اساس برخورد ربات های گوگل با متا تگ های سایت شما است. در ادامه می توانید موثر ترین متا تگ هایی را که می توانند در موفقیت طراحی سایت و سئو شما مفید باشند را بررسی نمایید و از آنها در طراحی سایت خودد استفاده نمایید.

متاتگ Author

متاتگ Author، به منظور مشخص کردن نام نویسنده در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این تگ به ویژه در طراحی سایت های html بسیار موثر است.

</ "meta name="author" content="name family>

متاتگ Content Language

برای مشخص کردن زبان اصلی در طراحی سایت ، از این متا تگ استفاده می شود. در واقع متاتگ Content Language زبان بیس در وب سایت شما را به موتورهای جستجوو معرفی می کند. این یکی از عوامل موثر در سئو است که این قابلیت را فراهم می کند تا موتور جستجو سایت شما را بر اساس وب سایت های هم زبان رتبه بندی نماید.

<"meta http-equiv="Content-Language" content="Fa>

متاتگ Content Type

برای مشخص کردن تنظیمات کاراکتری یا به اصطلاح Character set باید از متاتگ Content Type استفاده کرد. توجه داشته باشید که هر طراحی سایت باید دارای این متاتگ باشد.. زیرا تاثیر به سزایی در سئو دارد.

</ "meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8>

متاتگ Copyright

یکی دیگر از تگ های موثر در سئو ، متاتگ Copyright است. این تگ متا اغلب در وب سایت هایی که در بردارنده محتوای خاصی هستند نظیر وب سایت های خبری کاربرد دارد.

</ "meta name="copyright" content="your copyright text here>

متاتگ Description

برای معرفی دقیق سایت به موتور های جستجو، حتما باید در طراحی سایت خود از متاتگ توضیحات یا Descriptionn استفاده نمایید.

</ "meta name="description" content="your description>

متاتگ Keywords

به منظور قرار دادن کلمات کلیدی در وب سایت خود باید از این تگ متا در استفاده نمایید.

</ "meta name="keywords" content="your,keywords>

سری متاتگ های Robots

تگ های متای Robots در واقع یک مجموعه از متاتگ هستند که به اصطلاح به آنها متاتگ های اسپایدر نیز گفته می شود. این سری تگ ها نحوه برخورد ربات های موتور های جستجو با سایت شما را مشخص می نمایند. استفاده از سری متاتگ های Robots در طراحی سایت بسیار مهم است.

</ "meta name="robots" content="index, follow>

</ "meta name="robots" content="noindex, follow>

</ "meta name="robots" content="noindex, nofollow>

</ "meta name="robots" content="index, nofollow>

متاتگ Googlebot

آخرین متاتگ مهم و موثر در سئو ، متاتگ Googlebot است. همانطور که از نام این تگ متا مشخص است، این فاکتور برای ربات های گوگل بسیار مهم است. در این متاتگ شما قادر خواهید بود تا به گوگل یک دستور خاص ارائه دهید. البته در مقایسه با متاتگ ذکر شده در بالا، معمولا توصیه می شود از سری متاتگ های Robots استفاده نمایید.

<"META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="NOARCHIVE>
 

سیده آمین ارمان

کاربر تازه وارد
عضو انجمن
10/5/16
1,733
21,162
696
البرز
تغییرات سئو در فوریه سال 2017
در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم در مورد تغییرات جدید در آپدیت گوگل مطالبی را ارائه دهیم. در هفته جاری ، گوگل ممکن است ترفند هایی را در مورد نحوه برخورد الگوریتم های خود با لینک های اسپم ارائه نماید. گوگل این تغییر در الگوریتم را تایید و یا رد نمی کند، اما بر اساس شواهد، به نظر می رسد، آپدیتی از الگوریتم گوگل در راه است که به سایت هایی که لینک های تهاجمی دریافت می کنند، ضرر می رسانند.

به نظر می رسد این بروز رسانی در تاریخ اول فوریه 2017 رخ داده باشد. این ممکن است یک ترفند برای چگونگی شناسایی و تنزل لینک های اسپم باشد و یا یا ممکن یک الگوریتم کاملا جدید باشد که این احتمال اندک است. اما به نظر می رسد بسیاری از جوامع سئو کلاه سیاه، در سال جدید با مشکل مواجه خواهند شد.

برخی از افراد اذعان دارند که PBN ( شبکه های وبلاگ خصوصی) آنها به خوبی عمل نمی کند. برخی بر این باورند که گوگل در برداشتن لینک های جدید ، آهسته تر عمل می کند و در نهایت بعضی از افراد تصور می کنند که گوگل سایت آنها را پنالتی کرده است. اکثریت قریب به اتفاق ابزار های ردیابی نتایج جستجوی گوگل ، مانند MozCast، Algoroo، RankRanger و بسیاری دیگر، از تاریخ یکم فوریه در حال نشان دادن آشفتگی قابل توجهی در نتایج جستجو هستند.

با وجود این ، سایت هایی که دارای سئو کلاه سفید هستند، هیچ توجه یا شکایتی در مورد این تغییرات گوگل ندارند. ما حدس می زنیم که این یک آپدیت الگوریتم است که گوگل برای بی اعتبار کردن لینک های اسپم ارائه کرده است. شاید این یک آپدیت الگوریتم پنگوئن باشد.